Sadelmakaren

Idag så åkte jag tillbaka till stallet runt 4, hade ju varit där tidigt redan innan och longerat + fixat allt annat. sen kom sadelmakaren Peter Winslow. Provade 2 stycken jättefina bruna sadlar, passade tyvärr inte då det är så att hitta en sadel till Mogge är som att hitta en nål i en höstack. Vi provade massa med paddar och sadlar. Har även ridit för honom då vi testade med att ta en tjock fårskinspadd och skapa en kilpadd utav gelpadden som jag har och lägga den ifram så att sadeln jämnas ut, för att Morgans rumpa är 20 cm högre än manken om man drar en linje ifrån hans rumpa till manke, så att bakvalvet sticker ut i luften. Men i denna lösning så lufts det även upp i fram och jämnas ut och jag märke en väldig skillnad när jag red.

Så nu ska jag hitta en tjock och stor fårskinnspadd. Ska även försöka att hitta en bra sadelgjord och nya stigbyglar så småningom. Det var även viktigt att jag går till kiropraktorn och knäcker till mitt bäcken, eftersom att mitt bäcken sitter snett och jag kommer snett i sadeln och får därmed sämre sits och ojämna läder.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Varför köper du inte en bomlös sadel? Går ju att hoppa med också till skillnad från en barbacka. Man får bättre sits i en bomlös också eftersom lädren är centrerade :)

2011-10-09 @ 22:25:07
Postat av: Alwa

Sv. Jag vill inte ha en bomlös sadel .... :)

2011-10-10 @ 07:42:27
URL: http://alwaochmorgan.blogg.se/
Postat av: Alwa

Sv. plus att jag vill ha en vanlig riktig sadel, för jag hoppar rätt mycket och då skulle jag nog inte använda en bomlös, sen ska jag tävla och det går ju inte.

2011-10-10 @ 07:43:16
URL: http://alwaochmorgan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback