Dagens lyckade pass

Longerade Morgan idag. Han har ju vilat och endast promenerats hela förra veckan typ, så han var riktigt stel när jag har ridit 2 gånger sedan dess. Nu tog jag tag i det och longerade med pessoa lounge i paddocken. Hade även tungfelsbettet, för er som inte vet så har Morgan en jobbig olat, han lägger tungan över bettet och grejsar så otroligt med bettet i munnen så han har börjat blöda förut och har aldrig haft en lugn stund med ett bett i munnen. Därför rider jag jämt med hackamore. Vi har tagit ut veterinär och så, inget fel alls på hans tänder men sist så raspade han iallafall litegrann. Hade inga förväntnignar idag, men han var så himla duktig med bettet! En stor fet guldstjärna till Morgan idag. Han var jättelugn i munnen och höll nästan inte på alls! Blev nästan gråtfärdig!

Gjorde inte så himla avancerat idag. Började med att trava fram honom och efter 6-8 minuter så spände jag in honom litegranna så fick han jobba lite, han var avslappnad och fin. Första gången jag longerade med pessoa lounge dessutom, och han tycker ju verkligen inte om saker på bakbenen eller rumpan så jag trodde att han skulle få fnatt, men han var superduktig och jobbade asbra, såg verkligen att han lyfte på svansen och hade en fin avslappnad form. Spände in lite mer allt efter som, bytte lite varv och så. Skulle prova att galoppera sen, men då fick han faktiskt lite fnatt, han sparkade och bockade och hoppade runt pga pessoa lounget, då han absolut inte gillar saker på bakbenen, så jag tänkte att jag inte behöver bråka med honom när han redan hade varit duktig idag, så han travades bara idag. Han är ju inte van med det heller, om några veckor eller nåt när han har vant sig med lite tryck på bakbenen så går det nog bra, annars är det ju inte hela världen heller. Skrittade av honom sen , tog en liten promenad.

SUPERDUKTIG PONNY! Skötte om noggrant sen och så fick han komma in i boxen. Lite iPhone bilder från passet!






Kommentarer
Postat av: fanny

åh vilken söt ponnie!! :D

2011-09-13 @ 19:47:15
URL: http://thewhitehorse.blogg.se/
Postat av: Lollo häst o foto

Hr tycker du att Pessoa funkar? vrft har du köpt den för vilket pris isf :)

2011-12-28 @ 23:25:29
URL: http://loiises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback