Hoppning

Det gick helt ok att hoppa idag, han hoppade liksom inget fint men han stannade inte någon gång! Han hoppade väldigt krångligt. Hoppade 60 cm som "högst" idag, har bara hoppat 30 för att sätta igång honom sedan "hoppvilan" som varade i 2-3 månader. Först började jag med att galoppera galoppbommar, lite känsla, tryck och avstånd. Jätteduktig, mjukt och fint och perfekt avstånd. Ibland så krånglade han till det lite när vi kom på fel avstånd osv. Men annars mycket mjukt och fint över dom. Jobbade ett tag med dom i båda varven. Sen la jag upp hinder på andra bommen, det var 50. Där blev det krångligt med avståndet så jag tog bort den första bommen! Han hoppade iaf, men inte så fint! Svårt att hänga med när han tar cpsprång. Men han rev aldrig iallafall. Sen höjde jag till 60 efter ett tag för att se om han skulle hoppa mera då, men det var samma cp språng, lite bättre kanske. Skulle vilja löshoppa honom snart istället. Han är lite ringrostig! Synd att jag inte hoppade på så länge, orkade inte tror jag. Han var så fin i hoppningen just då! Nu får jag börja om..

Men jag är nöjd! Skrittade en lång runda sen som avslut. Runt nynäs typ :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback