Ingen vila för lilla Morgan

Nej, precis! Idag följde min kompis Elsa med till stallet, hon har ridit Morgan lite och har hjälpt mig en gång när jag inte kunnat komma till stallet, och ska nu fortsätta hjälpa till! Jag visade runt i det nya stallet, visade alla mina och Morgans saker och så mockade vi, fixade mat och allt sånt visade jag hur hon skulle göra. Sen så fixade vi iordning Mogge och så red hon i paddocken och jag var typ ridlärare. Det gick jättebra och Mogge var jättepigg och glad!

Elsa värmde upp och så agerade jag lite ridlärare och övade mycket idag på rakställningar, tempoväxlingar och så. Sen när han var igång så travade hon över lite cavaletti och Mogge lyfte super på benen! Efter att hon hade travat över i båda varven flera gånger så tog vi en kort skrittpaus och sedan galopp i båda varven. Sedan la jag upp ett 30 cm hinder som hon kom emot i trav några gånger och sedan galopp i båda varven. Mogge var duktig men tog lite konstiga språng, han är faktiskt jättesvår att hoppa låga hinder på! Allt som är 60 plus hoppar han mjukt och fint men lägre hinder måste vi verkligen jobba på. Hoppade en minibana på 2 hinder. Elsa vart lite rädd och osäker när han stack lite, blev stark och tog konstiga språng så han stannade 1 gång, men då sa jag åt Elsa och så gjorde hon om det och då hoppade han jättefint! :)
Tanken är nu att Elsa ska rida lektion för mig 1 gång i veckan, så nästa gång ska jag försöka filma eller ta lite bilder! Morgan får nog vila imorgon istället, men vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Moa

Rider hon också, asså har hon ridit mycket innan osv? :)

2011-09-19 @ 23:41:19
URL: http://skothaastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback