Kort om dagens pass

Red ut idag! Skrittade hela vägen till Gräspaddocken först. Det är en bit dit så jag kortade tyglarna efter att vi hade gått en skapligt lång bit och började jobba honom. Red på bett idag, gick inget bra. Ska fortsätta med hacket bara. Försökte rida igenom honom i gräspaddocken, skrittade mest på volter och flyttade framdelen lite där, sen travade jag ett litet tag i omgångar, tog lite galopp där också i lätt sits, båda varven.

Sen så red jag emot stan. Galopperade långsträcka, travade hela långsträckan tillbaka på långa tyglar. Sen skrittade jag med korta tyglar och jobbade honom hela vägen tillbaka nästan, red runt sommarhagarna. Fast han fick ju såklart skritta av på långa tyglar! :)


Duschade honom sen, fixade en del saker också. Han var tjaffsig men det är bettets fel, synd att det inte funkar nå bra. Ska prova med tvådelat eller liknande nån dag kanske. Ska longera med det då kanske! Nu har han ju tungfelsbettet, ska se ifall han fortfarande lägger över. Har inte provat på länge.
Gammal störd bild :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback