Mina saker på Nynäs

Här kommer ett bildinlägg om mina saker på Nynäs Gård, även vart Mogge står, box osv. 6 minuter i bil hemifrån mig, 1 kilometer ifrån stan och kanske 2-3 kilomenter från min skola. Det är alltså nära, allting typ! Gillar stället jättemycket. Mer information kommer sen. Nu över till bilderna! iPhone bilder dock.

Här är Morgans nuvarande hage. En liten sjukhage där han står i 3 dagar, sen flyttas han ihop med en kompis. 
Här är Morgans box! Där står även en lapp om vad han ska ha på sig i hagen, vad han inte ska och andra viktiga saker, även mitt nummer. Foderstaten, och så äppelcidervinäger som jag har byggt en hängare till så att dom som fodrar lätt kan hälla i lite i krubban blandat med kraftfodret. Han står på spån. Just nu fungerar inte vattenpumpen så jag har ställt in en provisorisk mockhink med vatten i.
Här är mina stallskåp. Älskar att ha sådana skåp, precis sådana ville jag ha i Viggeby. På ena skåpet har jag en av mina favoritbilder på mig och Mogge, samt mitt & mammas telefonnummer. Har inte hunnit fått in så mycket i skåpen än, men jag ska försöka att hålla rent och snyggt.
Här är stora sadelkammaren. Det är en stor och säker dörr med ett inbyggt kodlås, man trycker på knappar för att låsa upp koden. Jag har 2 sadelhängare och 2 tränskrokar. Bilderna är inte på hela sadelkammaren, det är ju en vägg där tränsen hänger, bakom den hänger massa sadlar och träns också.
Här har jag min ryktlåda, skydd, sprayer osv, och lite saker som jag använder dagligen. Finns en hel vägg med lådor där alla har sina ryktsaker osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback