Morgan

Morgan, min fina Morgan!

Morgan är en 14-åring korsningsponny ellan russ och islandshäst, vilket inte märks. Morgan är en superduktig ponny som lär sig mycket hela tiden, och har mycket kvar! Han hoppar otroligt fint och älskar både terräng och banhoppning. Han är löshoppad 1.15 och har blivit hoppad 1 meter med ryttare. Morgan är bara en liten b-ponny, cirka 126-130 cm i mankhöjd, ej slutmätt.


Hur jag fick Morgan är än lång historia som jag kan berätta någon annan gång! Men vi köpte honom från en familj där mamman i familjen hade råkat ut för en trafikolycka, och barnen var rädda för Morgan för han var inte så utbildad då och var något galen, så dom kunde tillslut inte ha kvar honom. Idag är han riktigt fin och snäll, och gillar att bli riden! Han är en rolig ponny som man skrattar mycket åt. Jag och Morgan har båda utvecklats otroligt mycket under dessa 8 månader. Hans härstammning är okänd, då han är lite av ett misstag, haha! En hingst rymde in i en stohage och sen kom en liten Morgan! Han kommer ifrån Skåne iallafall, jag har då alltid fallit för skånska killar ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

jätte fin blogg :), du får gärna läsa våran blogg, vi är ett gäng tjejer som bloggar om våra fina hästar här i målke i katrineholm :). kika gärna in vet ja :) kram !

2011-09-12 @ 13:07:47
URL: http://stallmolke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback