Superpass

Idag var Morgan jätteduktig! Red ganska länge, mer n 1 timme iaf. Premiär red i ridhuset, tror tillochmed att det var första gången han blev riden i ett ridhus faktiskt. Var själv därinne, lugnt och skönt och vi kunde ta den tiden vi behövde. Ledde runt honom ett tag först så att han fick nosa och lyssna lite på olika ljuden därinne och titta sig själv i spegeln, haha! Efter ett tag hoppade jag upp och skrittade runt länge. Sen så när jag hade skrittat runt lite så kortade jag tyglarna och red ihop honom. Skrittade mycket i början av passet idag. Sen så travade jag fram honom i båda varven, lite snett igenom, volter och sånt. Efter kanske 5-7 minuter så saktade vi av och så släppte jag stigbyglarna och red på volterna, ställde igenom och krävde lite respons ifrån honom. Det gick bra och han kändes fin i båda varven! Skrittade somsagt mycket. Gjorde massa halter osv. Sen så travade jag ett tag, satt ned utan stigbyglar ochh övade hållning. Supernöjd! Kul när man kan se sig själv i speglarna, haha!

Han var jättefin. Tog stigbyglarna och red runt lite. Efter ett tag så gjorde vi lite längningar, flyttningar, halter osv. Kände igenom ställningen på volten och red lite lösgörande. Galoppade lite i båda varven och travade mer. Gjorde mycket idag faktiskt! Sen så red jag på volten, och gjorde dussin av galoppfattningar. Först i höger varv, gjorde säkert 10-15 gånger. När jag var nöjd med fattningen så fick han beröm och så galopperade jag en bit, men sen så saktade jag av och gjorde en ny och om jag inte vart nöjd med den så saktade jag av och gjorde om. Bytte varv efter ca 10-15 gånger och gjorde likadant i andra. Lika många också, efter det så gjorde jag en sista fattning och fortsatte runt varvet, öste på lite på långsidan. Bytte varv och red på volten i den galoppen, och sedan öste på på långsidan. Efter det så travade jag av honom och sen så skrittade vi länge. Han var jätteduktig idag och jag är supernöjd!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback